Po filmároch prichádzajú do Šamorína aj reklamné agentúry, ktoré tu natočili niekoľko známych reklamných spotov. Reklama je ako človek vo chvíli, keď chce spraviť dojem. Snaží sa byť atraktívna, chrumkavá, potlačí to negatívne a zvýrazní to dobré. Mottom reklám nie je klamať. Ich mottom je zatajiť niektoré fakty, ktoré môžu uškodiť.
Predchádzajúce príspevky nájdete na hlavnej stránke v sekcii História.
Jožko Vajda – reklamná tvár poisťovne Kooperativa
V roku 2014 bol reklamnou tvárou poisťovne Kooperativa známy herec a dablér Jožko Vajda. Stvárnil tragikomickú postavičku, ktorá v reklame na životné poistenie doplatí na samoľúbosť, keď si dá pred dom nainštalovať sochu s vlastným vyobrazením. Pointou spotu je motto: „keby tak mal životné poistenie...“
Tvárou reklamnej kampane poisťovne Kooperativa bol Jožko Vajda. Zábery sa nakrúcali v exteriéri domu na Čilistovskej ceste
Keď mal Jožko Vajda šesťdesiatku (2015), reklamná agentúra mu sochu venovala. Ale bola taká ťažká, že ju neodniesol. Na žiadosť miestnej devínskej krčmy ju tam nechal ako pútač na obľúbeného devínskeho obyvateľa. A tak má v mieste svojho bydliska od roku 2015 vlastnú sochu.
Hitom reklám sa stali retro značky
V čase, keď sme všetci presýtení reklamou, prichádza osvieženie v podobe návratu socialistických retro značiek. Hitom sa stala reklama Zlatý bažant 73, ktorá symbolizuje návrat k starým hodnotám a overeným značkám. Zaradila sa medzi 8 najúspešnejších televíznych reklám. Obľúbili si ju nielen domáci priaznivci zlatistého moku, priaznivý ohlas získala aj v zahraničí. V roku 2016 natáčali jeden zo spotov obľúbenej série Zlatý bažant 73 aj v šamorínskom v kulturáku.
V tom istom roku nakrúcala televízia Markíza v čilistovskom Elements Resorte, dnes x-bionic® sphere, svoj vizuál letnej sezóny nazvaný Letné dobrodružstvo.
Ani v reklame sa kreativite medze nekladú
V roku 2020 sa v Šamoríne natáčala mimoriadne kreatívna reklama na produkty výrobkov reťazca Lidl. Ide o porovnávaciu kampaň, kde nákupný reťazec prezentuje značkový produkt. Porovnáva ho s rovnako kvalitným produktom vlastnej značky, ku ktorému pridáva niekoľko ďalších vlastných produktov.
Dvojice distingvovaných dám sa zhostili slovenské dabingové herečky Lucia Vráblicová a Oľga Belešová. Jednu zo série kreatívnych reklám natáčali aj v šamorínskom Mestskom dome kultúry na pozadí výzdoby akademického maliara, grafika Jozefa Nemca (1933 – 2000).
Nechýbali ani hudobné klipy Petra Lipu či Cigánskych diablov
V Šamoríne a blízkom okolí sa natáčalo aj niekoľko hudobných klipov. Na konci roku 2018 vznikol v známom Šup Šup Music Clube najnovší videoklip Petra Lipu, v ktorom účinkovala aj Šamorínčanka Dominika Pavlíková.
Starý vlk, zhudobnená báseň textára Ľuboša Zemana, predstavuje príbeh muža v zrelom veku márne hľadajúceho svoju lásku. Časť záberov sa natáčala v starobylom kláštore a v lesíku. Ostatné zábery vznikli v priestore bluesového baru, v ktorom sa pravidelne schádzajú bluesoví muzikanti. Tí si vo videoklipe zahrali komparz.
Dominika Pavlíková vo videoklipe Petra Lipu (samorincan.sk)
Aj populárna kapela Cigánski diabli nakrúcala svoje najnovšie klipy v Šamoríne. Točili ich na krásnych miestach komplexu x-bionic®sphere v Čilistove, v Maríne v Hamuliakove, dokonca priamo vo vodách Malého Dunaja.
Nasledujú „Dokumentárne filmy nakrúcané v Šamoríne a okolí“