Od dnes vlakový dopravca RegioJet nasadil na trase z Bratislavy do Komárna a späť poschodové vozne. Prvý poschodový vlak z Kvetoslavova odišiel ráno o 6:41 za prítomnosti ministra dopravy a výstavby SR Erpáda Éršeka.
Mal by premávať pravidelne v tomto čase. Ide o ranný vlak 4308 s odchodom z Dunajskej Stredy do Bratislavy vo všedné dni o 6.15 h.
Zvýši sa tak prepravná kapacita na tejto jednokoľajnej trati. Súpravy zostavené z poschodových vozňov zvýšia prepravnú kapacitu najvyťaženejších spojov jazdiacich v rannej a popoludňajšej špičke.
„Kým dôjde k zvýšeniu priepustnosti trate do Komárna, je nasadenie poschodových vozňov jediná možnosť, ako ďalej zvyšovať kapacitu spojov, ktoré už dnes v špičke jazdia v 20-minútových intervaloch,“ konštatoval dopravca.
Akým vlakom sa budete voziť si môžete pozrieť v galérii pod článkom.
Vozne zakúpila od nemeckých dráh DB Regio, ide o moderné vozne pre prímestskú dopravu, ktoré jazdili v okolí bavorskej metropoly Mníchov. Súpravy zostavené z poschodových vozňov budú ťahať najmodernejšie dieselové lokomotívy SIEMENS Eurorunner, ktoré spolu s vozňami prešli v uplynulých mesiacoch náročným procesom schválenia pre prevádzku v sieti ŽSR. RegioJet je prvým dopravcom na Slovensku, ktorý bude prevádzkovať tento typ vozňov, a ktorý nasadí poschodové vlaky na neelektrifikovanej trati.
Nasadenie poschodových vozňov nadväzuje podľa dopravcu na prvú fázu posilnenia kapacít vlakov, ktoré spolu s MDV SR realizoval od 18. februára, keď na vybrané spoje na trase Bratislava - Komárno a späť nasadil klasickú súpravu zostavenú z rýchlikových vozňov RegioJet.
Počet cestujúcich na tejto trase neustále masívne rastie rekordným tempom. Za prvý polrok tu vlaky RegioJet prepravili rekordných 2,3 milióna cestujúcich, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka o 50 % viac. Hlavnými dôvodmi pokračujúceho silného nárastu počtu cestujúcich sú rast počtu obyvateľov v nových rezidenčných oblastiach v obciach Žitného ostrova a tiež vstup RegioJetu do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. V neposlednom rade množstvo cestujúcich dáva prednosť vlakom pri ceste do práce či späť z dôvodu rekonštrukcie a výstavby cestných komunikácií na príjazde do Bratislavy.
„Vítame, že ministerstvo dopravy sa systematicky zaoberá navyšovaním prepravných kapacít vlakov na trase Bratislava – Komárno. Kým dôjde k zvýšeniu priepustnosti trate do Komárna, je nasadenie poschodových vozňov jediná možnosť, ako ďalej navyšovať kapacitu spojov, ktoré už dnes v špičke jazdia v 20 minútových intervaloch. Trať Bratislava - Komárno je najvyťaženejšia jednokoľajná trať na Slovensku a len vlani tu cestovalo 3,6 milióna cestujúcich – čo je medziročne o milión cestujúcich viac," dodáva Ivana Kašická, riaditeľka RegioJetu.