Víťazi 6. ročníka kampane Do práce na bicykli sú známi. Ministerstvo dopravy a výstavby SR dnes slávnostne vyhodnotilo súťaž, ktorej cieľom je vyzývať samosprávy aj zamestnávateľov, aby vytvárali kvalitné podmienky pre ekologické druhy dopravy vo svojich mestách.
Kampaň aj v tomto roku zaznamenala rekordnú účasť v podobe 12 687 prihlásených účastníkov v 3 779 tímoch z 1 405 spoločností, inštitúcií a firiem. Registrovaní súťažiaci v 99 mestách a obciach na Slovensku najazdili na bicykli napriek nepriaznivému májovému počasiu 1 026 837 kilometrov. Spolu s kolegami, ktorí dochádzali pešo a verejnou dopravou, ušetrili 333 ton oxidu uhličitého v porovnaní s cestou autom.
Šamorínčania odjazdili počas kampane 1059 jázd, najazdili celkovo 2957,19 km a ušetrili tak 749,46 kg CO2.
„Kampaň Do práce na bicykli mala už tradične veľkú odozvu medzi samosprávami a zamestnávateľmi. Som preto rád, že doslova symbolicky bol v priebehu kampane schválený aj zákon o poskytovaní dotácií na podporu rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky. Toto opatrenie má viesť k tomu, aby ľudia využívali bicykel ako štandardný dopravný prostriedok v čoraz väčšej miere,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.
V kategórii aktívne samosprávy si víťazstvo vybojovalo mesto Martin. Druhé miesto získal Liptovský Mikuláš a tretia priečka v rebríčku samospráv patrí Trenčínu. V kategórii najaktívnejšia spoločnosť s najväčším počtom zapojených zamestnancov získala prvenstvo Jesseniova Lekárska fakulta Univerzity Komenského so sídlom v Martine, druhé miesto získali Slovenské elektrárne a tretiu priečku si vybojovalo Ministerstvo vnútra SR.
Tohtoročnou novinkou kampane bola možnosť získať v rámci mobilnej aplikácie údaje o najviac využívaných trasách cyklistov na ceste do práce v jednotlivých slovenských mestách a obciach. Každá samospráva ich tak bude môcť efektívne využiť pri projektovej príprave cyklistickej infraštruktúry na svojom území.
Slávnostné vyhodnotenie súťaže Do práce na bicykli sa zároveň spojilo s vyhlásením národnej kampane Európsky týždeň mobility 2019. Slovensko sa tak pripojilo k najväčšej európskej kampani, zameranej na vytváranie podmienok pre zdravší život v našich mestách.