Preplnené vlaky na juhu Slovenska tlačia súkromníka do rokovaní so štátnym dopravcom. Chce si od neho prenajať poschodové súpravy, no spoločnú reč zatiaľ nenašli.
Neustály nárast počtu cestujúcich, preplnené vlaky a meškanie v špičkách. S takýmito problémami na trati Bratislava – Komárno dlhodobo zápasí spoločnosť RegioJet. Ľudia sa sťažujú, že vo vlakoch často nie je priestor ani na státie a kultúra cestovania je čoraz nižšia. RegioJet tvrdí, že k zlepšeniu situácie pristupuje iniciatívne, no sám od seba nič vyriešiť nemôže.
Riešenie celej situácie do veľkej miery komplikuje stav trate. Je neelektrifikovaná a jednokoľajová, čo znamená, že RegioJet už na ňu väčší počet vlakov nasadiť nemôže. Pomôcť teda môže iba väčšia kapacita samotných súprav.
„V týchto dňoch finišujeme s rokovaniami o zvýšení kapacity na trati Bratislava – Komárno. Ministerstvo dopravy očakáva potvrdenie dodávky ďalších súprav, ktoré by sa dali využiť na tejto trati, od súkromného dopravcu RegioJet,“ potvrdila hovorkyňa rezortu Karolína Ducká.
Definitívna dohoda o riešení teda stále nepadla, no vrelo sa debatuje o takej možnosti, že by kapacitné problémy vyriešilo nasadzovanie dvojposchodových súprav. Problém je v tom, že RegioJet takéto vlaky nevlastní a nemá si ich ani kde prenajať.
Podľa hovorcu žltého dopravcu Aleša Ondrůja sa na európskom trhu ani nevyrábajú dvojposchodové vlaky, ktoré by sa dali nasadiť v našich podmienkach. Na zákazku si ich necháva konštruovať len Železničná spoločnosť Slovensko. To znamená, že RegioJet by si musel vlaky prenajať od štátneho dopravcu, s ktorým od nástupu aktuálnej vlády nemá najlepšie vzťahy. Rokovanie o prenájme štátny dopravca dva mesiace odkladá s tým, že jeho vedenie je zaneprázdnené, tvrdí RegioJet.
foto: ilustračné
Problém vraj stojí na ministerstve dopravy, ktoré si obsluhu trate objednáva. Ten chce podľa Hospodárskych novín v najbližšom období verejnosti prezradiť, ako sa s dopravcom dohodol.