2024. ápr. 18., csütörtök

Határtalan öröm a Jednota FSz Magán Szakközépiskoláján

2019.7.4. 07:46
Bándy Juraj

Iskolánk a múlt iskolaévben kétszer is örülhetett külföldi iskolák látogatásának a Határtalanul projekt keretében. Szeptemberben és októberben a debreceni DSZ Irinyi János Szakgimnáziummal és Szakközépiskolával volt kölcsönös látogatásunk.

Áprilisban pedig a Kaposvári Kinizsi Pál Szakgimnázium és Szakközépiskola diákságának népes csoportja és tanári karának képviselői látogatták meg iskolánkat, amit mi még ugyanabban a hónapban viszonoztunk.

Megérkezésünk napján fogadott minket az iskola vezetősége Balázs Tibor igazgató úrral az élen. Az iskola, valamint a régió rövid bemutatása után betekintést nyertünk az iskola oktató-nevelő munkájába, megtekintettük mint az elméleti, mint pedig a gyakorlati oktatási termeket. Leginkább a pékek kézügyessége ragadott meg minket, a bemutató során egy diákunk bekapcsolódott a munkába és pár pillanatra pékké változott. Ezután megvendégeltek minket hagyományos magyar gulyással, amihez egy helyi specialitást, langallót szolgáltak fel – lángos kenyértésztából, ami sütés közben van foghagymával ízesítve. Nagyon ízlett mindenkinek. Ebéd után meglátogattuik a Deseda nevű rekreációs tavat a város mellett, emellett megtekintettük a Fekete István Látogatóközpont kiállítását is. Estefelé már nagyon fáradtan, de tele élményekkel érkeztünk Patca falucskába, ahol a Katica Tanyán voltunk elszálllásolva.

A következő napok csupa meglepetéssel vártak minket. Megnézhettük Kaposvár és Szigetvár látványosságait, megismerkedhettünk Mosdós helyi ízeivel, belenézhettünk a Napba a Zselici Csilagpark távcsövén keresztül és főleg az állatbarátok örüljhettek a bőszénfai szarvasparban tett látogatásnak. Leginkább a regionális idegenforgalmi menedzser szakon tanuló diákok tudták értékelni a szennai skanzen remekeit, valamint a Zselici Csühögő erdei vasúttal való kirándulást.

Hazaúton megálltunk Magyarpolányban, ahol a helyi pékmesterség termékeit kóstolhattuk meg.

Ezúton szeretnénk köszönetet mondani a Csillagösvény Utazási Irodának, amely a gazdag programot elkészítette számunkra és a partneriskolának a kedves vendéglátást. Nagy örömünkre szolgálna a jövőbeli sikeres együttműködés.