Šamorínčanka Rebecca Meszárosová (13 rokov) sa zúčastnila cez víkend na olympiáde v mentálnej aritmetike v Belehrade,kde sa zúčastnilo vyše 1200 detí z 15 európskych krajín. Účastníci boli zo Srbska, Bosny a Hercegoviny, Čiernej Hory, Chorvátska, Macedónska, Maďarska, Švajčiarska, Ruska, Ukrajiny, Slovenska...
Po 2 kolách sa prebojovala do superfinále , kde získala 1.miesto.
A pre tých čo nevedia čo je mentálna aritmetika :
Rozvoj dieťaťa začína doslova s prvými dňami svojho života. Ako vyrastie, potrebuje profesionálny vplyv pedagógov, ktorí môžu správne posúdiť potenciál dieťaťa a nasmerovať ho na kreatívny kanál. Mentálna aritmetika je jednou z najmladších a najsľubnejších metód vzdelávania detí. Dokáže rozvinúť duševné schopnosti dieťaťa, aby sa pre neho stali akékoľvek aritmetické úlohy jednoduché a rýchle výpočty v mysli .
Mentálna aritmetika je program rozvoja intelektuálnych zručností a tvorivého potenciálu. Pracuje sa s japonským mechanickým počítadlom „abakus“. Touto metodikou sa naučíte používať obidve mozgové hemisféry súčasne.
Cieľom tejto metódy je, aby dieťa dokázalo veľmi rýchlo pracovať s informáciou. Znamená to, že prijíma určitú informáciu, vyhodnotí ju a zároveň ju aplikuje. Dieťa vidí neštandardné riešenie pri štandardných situáciách a problémoch. Dokáže sa veľmi rýchlo v danej situácii zorientovať.
Prijíma správne riešenia a také, ktoré sú pre neho najvhodnejšie. Dieťa tak objavuje svoje nadanie a rozvíja svoje vnútorné schopnosti, ktoré sa týkajú intelektu, ale aj talentu. Dokáže sa lepšie prispôsobiť danej oblasti. Tak isto je to pomoc pre jeho budúcnosť pri výbere profesie a oblasti, v ktorej sa vie realizovať.
Funguje na individuálnom mentoringu. Každé dieťa tak postupuje podľa svojej vlastnej rýchlosti. Názov je síce aritmetika, ale nemá to s matematikou až tak veľa spoločného. Pracuje sa s mechanickým počítadlom „abakus“, ktorý pochádza z Japonska. Práve pri používaní tejto pomôcky dieťa rozvíja svoje psychomotorické schopnosti a tak isto svoje kognitívne (poznávacie) štruktúry.
Dieťa sa doslova učí učiť sa a osvojuje si tento spôsob. Dokáže pracovať s určitou informáciou a súčasne do činnosti zapája obidve hemisféry mozgu. Teda pravú a tak isto ľavú hemisféru. Náš európsky systém je prispôsobený na to, aby ľudia využívali iba jednu časť hemisféry. Ukracujú sa tak o skryté možnosti, ktoré sú v každom človeku jedinečné. Táto metóda pomáha tomu, aby sa tieto skryté schopnosti otvorili a rozvinuli.