Už v júli 2017 by sa v Šámote malo začať s ťažbou netriedeného štrkopiesku pre výstavbu Rýchlostnej cesty R7.
Návrh trenčianskej spoločnosti TRELLING posudzuje ministerstvo životného prostredia.
Spoločnosť plánuje ťažiť v dvoch lokalitách s celkovou výmerou takmer 10 hektárov. Ročne sa má ťažiť zhruba 60 000 ton (800 ton denne) materiálu, čo by znamenalo zhruba 35 prejazdov nákladných vozidiel za deň. R7 však povedie v blízkosti ťažby.
Predpokladaná dĺžka činnosti je šesť rokov, vyťažiť by sa malo zhruba 120 000 tisíc ton materiálu.
Ťažobné jamy v lokalitách Šámot 1 a Šámot 2 sa nachádzajú 0,5 km severovýchodne od historickej miestnej časti. V zámere sa píše, že spoločnosť nepredpokladá nepriaznivý vplyv hluku na obytnú zónu a ani ďalšie zhoršenie životných podmienok.
Ministerstvo posudzuje návrh spoločnosti na suchú ako aj mokrú ťažbu - čo by znamenalo dobýjanie štrku aj pod hladinou spodnej vody.
Spoločnosť uprednostňuje v posudzovanom zámere suchú ťažbu. Po skončení prác budú ťažobné jamy rekultivované a odovzdané na opätovné poľnohospodárske využívanie. V prípade mokrej ťažby by v Šámote zostali vodné plochy.
Bližšie podrobnosti nájdete tu.