streda, 30. okt. 2024
RegioJet už nasadil na trať nový vlak

RegioJet už nasadil na trať nový vlak

31.1.2018, 12:45
Sme

Spoločnosť RegioJet na trať 22. januára nasadila nový vlak s kapacitou 143 miest na sedenie, ktorá pomôže najviac vyťaženým spojom.

„Kapacita najvyťaženejších spojov v čase špičiek sa vďaka tomu navýšila priemerne až o 12 percent,“ povedal Martin Žarnovický z komunikačného oddelenia RegioJetu. Na vybraných spojoch, na ktorých doteraz premávala len jedna súprava, nasadzuje prepravca po novom dve spriahnuté jednotky.

Záujem o cestovanie na trati Bratislava – Komárno stále rastie. „Za posledných päť rokov sa na tejto trase zvýšil počet pasažierov takmer štvornásobne,“ povedal Martin Žarnovický. „Kým predchádzajúci dopravca odviezol približne 790-tisíc cestujúcich ročne, RegioJet ich minulý rok prepravil viac ako 2,7 milióna,“ dodal.

Kultúrnejšie cestovanie

Kapacita vlakov už prestávala stačiť. Ministerstvo dopravy preto vyzvalo súkromného dopravcu na urýchlené hľadanie možností zlepšenia tejto situácie. Spoločná dohoda s RegioJetom o postupnom nasadzovaní dodatočných vlakových súprav sa stáva realitou.

„Ľudia budú môcť cestovať pohodlnejšie a kultúrnejšie, pretože práve najviac vyťažené a preplnené spoje budú radené tak, aby odviezli viac ľudí. Teší ma, že sa to podarilo zrealizovať v pomerne krátkom čase. Dúfam, že postupne prídu ďalšie takéto pozitívne správy pre cestujúcich,“ uviedol pre agentúru SITA minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.

Viac vlakov sa nezmestí

Trať medzi Bratislavou a Komárnom je však jednokoľajná, s obmedzenými možnosťami križovania a predchádzania vlakov.

V súčasnosti na trati z Dunajskej Stredy v smere do Bratislavy premáva 22 vlakov, 12 vlakov smeruje z Komárna do Bratislavy a späť. V smere z hlavného mesta do Dunajskej Stredy je to celkom 25 vlakov (vrátane vlakov do Komárna).

Zaviesť na nej ďalšie spoje je podľa RegioJetu nemožné. „Kapacita trate je úplne vyčerpaná. Už dnes na ňu v špičkách nasadzujeme šesť spojov za hodinu. Okrem toho, využíva ju aj nákladná doprava,“ spresnil Martin Žarnovický.

Pribudne veľkokapacitný vlak

Ministerstvo dopravy preto naďalej rokuje so spoločnosťou RegioJet len o zvyšovaní kapacity vlakov. Zámerom je zdvojenie, resp. ztrojenie nasadzovaných vlakových súprav.

„Po rozšírení vozového parku o ďalšie súpravy chceme pred letom navýšiť prepravnú kapacitu v špičkách celkovo až o 1000 posilových miest na sedenie,“ povedal Martin Žarnovický. Najvyťaženejšie spoje by tak mali odviezť priemerne až o 25 % viac pasažierov.

RegioJet tiež plánuje zaviesť v rannej špičke z Komárna do Bratislavy veľkokapacitnú súpravu, ktorá by ponúkla viac ako 430 miest na sedenie. „Premávať by mala na spoji o 05:49 z Komárna do Bratislavy,“ povedal Martin Žarnovický.

Podobná veľkokapacitná súprava už dnes premáva na najvyťaženejšom spoji o 06:15 z Dunajskej Stredy do Bratislavy. Už začiatkom leta sa má na trať Bratislava – Komárno vrátiť aj poškodená jednotka 643 Talent, ktorá bola v oprave po dopravnej nehode.

Ministerstvo dopravy uvažuje o zdvojkoľajnení železnice medzi Bratislavou a Komárnom.

Celý článok si môžete prečítať na stránke Sme.sk - Zväčšujú kapacitu vlakov na trati Bratislava - Komárno.

Copyright © 2024 Šamorínčan