Lukratívnu trať na juhu môžu dostať štátni dopravcovia Rakúska alebo Česka. Ministerstvu sa nepáči prístup RegioJetu.
Žlté vlaky na juhu Slovenska majú neistú budúcnosť. Najvyťaženejšia „jednokoľajka“ z Bratislavy do Komárna, ktorú už desaťročie prevádzkuje RegioJet, totiž môže prejsť už od januára budúceho roka pod iného dopravcu. Nový, prípadne staronový prevádzkovateľ takmer stokilometrovej trate, na ktorej sa ročne prevezú štyri milióny pasažierov, sa mal vybrať v rámci liberalizácie železníc.
Pôvodná súťaž sa však skončila fiaskom a v hre tak ostalo buď dvojročné predĺženie zmluvy, alebo príprava novej súťaže. Po neúspešných rokovaniach s RegioJetom však na trať môžu vstúpiť aj ďalší veľkí hráči. „RegioJet nám dal na výber, že od budúceho roka s ním podpíšeme desaťročnú zmluvu, alebo dá na trať staré vozne bez klimatizácie. Toto nie je akceptovateľné,“ povedal minister dopravy Andrej Doležal a dodal, že inicioval stretnutie s rakúskou štátnou ÖBB a s Českými dráhami.