utorok, 26. nov. 2024
odpad1

Postrehy nášho čitateľa ohľadne platenia poplatku za odovzdanie stavebného odpadu

5.3.2017, 15:11
Peter Cích

Tento text je súčasťou blogu Šamorínčan.sk, nie je však jeho redakčným obsahom. Článok uverejňujeme bez opráv v originálnom znení.

skládka landfill, skládka http://www.odpady-portal.sk/files/Priloha/dreamstime_8902842_1.jpg (300)

Dnes (4.3.2017, sobota) sme boli po dlhšom čase zaviezť na zberný dvor odpad (konkrétne staré WC), a zistili sme, že sme sa vďaka nemu zaradili do zoznamu pôvodcov drobného stavebného odpadu, za ktorý je od 1.1.2017 potrebné zaplatiť (podľa VZN č. 15/2015 - dostupné na "http://samorin.sk/…/vseobecne-zavazne-nariadenie-vzn-platne/").

OK, toto chápem.

Podľa informácií, ktoré sme na mieste (zbernom dvore) dostali, a ako je to uvedené aj na samotnom Potvrdení o odovzdaní stavebného odpadu: "Poplatok ste povinný uhradiť do 5 pracovných dní v hotovosti do pokladne Mesta Šamorín".
Avšak podľa VZN č. 15/2015, § 6 ods. 5 písm. d) je taxatívne povedané, že sa poplatok za "drobný stavebný odpad bez obsahu škodlivín" uhrádza v hotovosti priamo na zbernom dvore poverenému zamestnancovi mesta.
Obe skutočnosti sú teda navzájom v rozpore, resp. minimálne nie je evidentné (jasné), že sú k dispozícii aj viaceré možnosti úhrady poplatku.
Podľa spomínaného § 6 ods. 5 je spôsob úhrady poplatku:
a) v hotovosti do pokladne mesta
b) poštovým peňažným poukazom na účet správcu dane
c) bezhotovostným prevodom na účet mesta
d) poplatok za drobný stavebný odpad bez obsahu škodlivín poplatník uhrádza v hotovosti na zbernom dvore poverenému zamestnancovi mesta.

Výška môjho poplatku na úhradu je 0,50 EUR.
Splatnosť poplatku je do 5 pracovných dní, t.j. v mojom prípade do piatku (10.3.).

Moje OTÁZKY (na niekoho kompetentného):
1. Môžem poplatok 0,50 EUR uhradiť prevodom na účet mesta (podľa § 6 ods. 5 písm. c))?

2. Kde nájdem aktuálne platné číslo účtu mesta na úhradu poplatku?

Moje PODNETY:
1. Zverejniť na stránke mesta číslo účtu na úhradu poplatkov - najlepšie v pätičke, resp. v kontaktných informáciách, aby bolo rýchlo nájditeľné.

2. Upraviť (zosúladiť) znenie textu na Potvrdení o odovzdaní stavebného odpadu s platným VZN č. 15/2015 - t.j. uviesť aj možnosť inej úhrady poplatku, ako "len" platbou v hotovosti (ak taká možnosť je, a ak nie je, tak ju určite zaviesť).

3. Doplniť do textu Potvrdenia aj informácie k platbe prevodom (napr. číslo účtu, variabilný symbol, text do Poznámky a pod.), pretože:
V mojom prípade mám uhradiť poplatok 50 c, do 5 dní, pričom pracujem v Bratislave v štandardnom čase 8-16 (+ cesta), takže by som si kvôli úhrade 50 centov musel zobrať 1/2 dňa dovolenky (áno, možno by sa mi podarilo niekoho si zohnať, kto by mal čas ísť to zaplatiť za mňa, ale o tom som napr. nenašiel informáciu - či môže poplatok uhradiť aj niekto iný ako samotný "pôvodca odpadu").
Myslím si, že už samotný fakt, že má niekto platiť za likvidáciu odpadu pôsobí negatívne, aj keď osobne to schvaľujem, pretože za všetko musí niekto / niekedy / niekde zaplatiť (nič nie je zadarmo). Ale keď už teda mesto vyžaduje takúto platbu, tak by malo jej úhradu v čo najväčšej miere uľahčiť a vyjsť občanom v ústrety, pretože verím tomu, že pri prvých prekážkach to ľudia vzdajú, a kvôli 50 c a 1/2 dovolenky to wc-ko radšej vyhodia dakde pod najbližší strom hneď za mestom.... a toto asi nie je cieľom zavedenia takéhoto poplatku.

[Uvedené zasielam aj na oficiálny email mesta, tak verím, že mi do 4 pracovných dní stihnú zaslať stanovisko, aby som sa vedel do piatku (10.3.) zariadiť]

S pozdravom šamorínčan: Peter Cích

odpad

 

Copyright © 2024 Šamorínčan