„Predpokladáme, že na jar by mal byť dokončený spolu s úsekom číslo štyri a postupne odovzdávaný do prevádzky,“ povedal externý konzultant v projekte D4/R7 Ľudovít Naď.
Priblížil, že na tomto úseku sú uložené vrstvy vozovky, zvodidlá, a sú tam aj začiatky montáže protihlukových stien. Dokončené sú aj fázy odvodnenia rýchlostnej cesty. „Všetky objekty alebo cesty, ktoré križujú túto rýchlostnú cestu, majú nadjazdy urobené,“ dodal.
Podotkol však, že je toho treba ešte veľa urobiť. „Jednak sú to tie horné vrstvy vozovky, ktoré ešte nie sú uložené, tie posledné, a zároveň sú to ešte úpravy, ktoré súvisia aj s krajnicami, ktoré súvisia s odvodnením, napojením, a tak ďalej,“ poznamenal Naď.
Bratislavský obchvat buduje združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Koncesionár projektu bratislavského obchvatu je spoločnosť Zero Bypass Limited a hlavný zhotoviteľ stavby je spoločnosť D4R7 Construction.
Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Koncesionár ju má postaviť a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch, aj po zohľadnení inflácie, Slovensko vyjsť na 1,76 miliardy eur.
Projekt zahŕňa stavbu 27 kilometrov dlhého diaľničného úseku D4 medzi Jarovcami a Račou a približne 32 kilometrov úseku rýchlostnej cesty R7 medzi Prievozom a Holicami.